#16 - Amikor megmozdul a baba

Szerintem minden várandós nő ezt várja a legjobban, hogy érezze, ahogy a baba mozog. 

Mikor fogod őt először érezni? 

Ha nem az első babádat várod, akkor akár a 14-15. héttől már érezhetsz apró mozgásokat. Ennek oka, hogy Te már tudod, mire kell figyelj :)

Viszont ha első babádat várod, akkor valószínűleg a 18-20. hét környékén érzed őt először. De ha addig nem történik semmi, akkor se ess kétségbe, mert vannak tényezők, amik ezt befolyásolják. Pl. ha a méhlepény a mellső falon tapadt meg, akkor előfordulhat, hogy csak a 21-22. hétre érzed határozottan a mozgást. Ez nem azt jelenti, hogy addig nem mozgott a babád, csupán Te még nem érezhetted. 

Mit fogsz először érezni? 

Olyasmit, mint a bélmozgás. Sőt, lehet hogy sokáig ezzel össze is téveszted. Ahhoz hasonlít, mintha 1-1 buborék pukkanna ki a hasadban, vagy érezhetsz belső simogatást is. Ezt mind ő csinálja, a tudtodra adja, hogy bizony ő ott van benned.

És ha paramami vagy, elkezdesz aggódni...

Ó igen, ne is tagadd :) Eddig azt hitted, hogy ha megmozdul, akkor már mennyivel nyugodtabb leszel. És eljönnek a napok, amikor a bébi szórakozik veled, és akár 2 napig meg se moccan. Ekkor természetesen kétségbe esel, rohansz a védőnőhöz vagy az orvoshoz szívhangot nézetni. Hogy ezt elkerüljük, elárulok Neked pár dolgot: 

  • a baba nem egész nap mozog. Sőt. A nap nagy részében ő alszik, a mozgásod, a séta elringatja, és esze ágában sem lesz akrobatikázni odabent. 
  • a baba nem minden nap mozog ugyanolyan intenzitással, így előfordulhat, hogy egy-egy napokat nem érzel. Van olyan, hogy egyik nap kibulizza magát, majd a következő nap belustul, ez teljesen normális, Te sem vagy minden nap ugyanolyan aktív :)
  • a baba néha csak gyengéket rúg. Ezzel sincs baj, nem az számít, hogy hogyan mozog a baba, a lényeg, hogy mozogjon. Ha ez egy gyenge mocorgás, akkor is megnyugodhatsz, ő valószínűleg teljesen jól van. 

Van pár módszer arra is, hogyan bírd mozgásra a babát, amikor már kezdesz becsavarodni az aggodalomtól: 

  • a pocaksimogatást nagyon szeretik, ha sokáig szuggerálod, és gondolsz rá, egy idő után jelezni fog ott, ahol a kezed van
  • igyál egy kólát vagy kávét, vagy egyél egy kis csokit, ez felpörgeti őt, és valószínűleg el is kezd mocorogni
  • ebéd után feküdj a bal oldaladra, 20 perc fekvés alatt meg kell mozduljon. Ha ez apró mozgás, az is rendben van, figyelgesd. 

Alapvetően az a normális, ha egy napon belül legalább 10 magzatmozgást tudsz megszámolni, mindegy milyen intenzitással. 

Ha ennek ellenére sem érzel semmi mozgást 24 órán belül, akkor érdemes elmenni a védőnőhöz, aki Doppler segítségével azonnal tud nézni szívhangot, és így Te is hamarabb megnyugszol. 

Amikor a baba mozgása megváltozik

Míg a második trimeszter végén már szinte minden nap intenzíven fogod érezni a babamozgást, a harmadik trimeszterre ez elkezd átalakulni. Nem enyhül és nem is erősödik, csak más. A babának ekkor már egyre kevesebb a helye, így nem erős rúgásokat fogsz már érezni a 30. hét után, hanem "fészkelődést". Hol az egyik oldalon nyomja majd ki magát, hol a másikon, néha egészen elképesztően el fog deformálódni a pocakod.

Illetve ez az az időszak, amikor a babád már érezhetően csuklani fog, mert nagyokat kortyol a magzatvízből, és félrenyeli. Ez annak a jele, hogy edzi a tüdejét, ami folyamatosan egyre fejlettebb, és próbál levegőt venni odabent, de természetesen nem tud, így csuklás lesz a vége, amit ritmikus lüktetésként fogsz érezni. Egy nap akár tucatszor is előfordulhat ez, a babád ebből semmi negatívat nem érzékel, és nem is árt neki. 

Konklúzió: igyekezz ne túlaggódni a baba mozgását, de nyilván azért normál keretek között legyél elővigyázatos, és minden nap figyelgesd. 

0 Tovább

#11 - Mikkel találkozhatsz a második trimeszterben? 

terhesség második trimeszter várandósság hányinger aranyér csípőfájdalom hátfájás kismama torna alvási pozíciók pihenőpárna pocakmatrac mellfeszülés pocak

A 13. héttől kezdődően belépsz a második trimeszterbe. A szakirodalom szerint ekkor minden kismama kivirul, és a terhesség semmilyen negatív velejárójával nem találkozik...azért óvatosan ezzel a kijelentéssel, én ezt simán megcáfolom. 

Ha Te is hasonlóan paramami vagy, mint én, akkor bizony itt is találsz aggódnivalót, de én azért vagyok most, hogy megnyugtassalak :) Lássuk milyen negatív dolgokkal találkozhatsz: 

  • hányinger továbbra is: ez bizony mindenkinél más. Van, akinél nem múlik el az első trimeszter után, akár az egész 9 hónapodat végigkísérheti. Ez se nem rossz, se nem jó, egyszerűen el kell fogadni. - Nekem személy szerint a 14. héten véglegesen eltűnt. 
  • alhasi feszülés, puffadás: ez bizony bármikor jelentkezhet, kicsit olyan érzés, mintha a hasad szét akarna pukkanni, és olykor görcsök is kísérik. Ha ezt érzed, feküdj hanyatt és rakd fel a lábaidat, egy idő után mérséklődik, valamint ha eddig nem kezdtél el magnéziumot szedni napi rendszerességgel, akkor itt az ideje. - Én a 17. hét környékén éreztem legelőször, és heteken át tartott.
  • nyilallások: ezt szintén bármikor érezheted. Amennyiben csak pár másodpercig tart, és nem állandó, akkor nincs mitől megijedni. Tágul a méhed és nyúlnak a szalagok, amely bizony ilyen érzéssel jár. Ugyanakkor ha sokáig tartó, késszúrás szerű érzésed van, ami sehogy nem múlik, érdemes felhívni az orvost vagy a védőnőt. - Nagyon sokszor előfordultak nálam pár perces nyilallások, semmi problémát nem okoztak a pillanatnyi kellemetlenségen kívül.
  • pocak gyors növekedése: ez alkati kérdés, és függ attól is, hogy hol tapadt meg a méhlepény, és hogy mennyit sportoltál terhesség előtt. Ha nem túl erős a hasizmod, akkor bizony már hamar kerekedsz, és ez sajnos a bőr szétrepedésével is járhat. Ezt megelőzheted, ha minden reggel és este zsíros testápolóval vagy babaolajjal bekened a pocakodat és a melleidet, mert különben striák alakulhatnak ki, amik utólag már nem lesznek eltüntethetőek.  - Nekem nagyon hamar, nagyon nagy pocakom lett, de a kenegetésnek köszönhetően nem repedt a bőröm. Még.
  • mellfájdalom: ez is egyedi, van akinek elmúlik a 12. héten, van akinek akkor erősödik fel. A mell bármikor elkezdhet nőni, akár egy kosárméretet is gyarapodhat hirtelen, ami nyilvánvalóan feszülő érzéssel társul, valamint a mellbimbók is elkezdhetek sötétedni. - Az én melleim a második trimeszterben kezdtek el igazán fájni, ekkor már érdemes sportmelltartóra váltani, mert sokkal kényelmesebb.
  • aranyér: na igen :) Ha aranyérre hajlamos vagy, akkor el kell szomorítsalak, mert a terhesség alatt hatványozottan ki fog jönni...úgy ahogy mondom: kijön...Ennek oka, hogy az ereket nyomhatja a baba, ahogy egyre nő benned. Sajnos az aranyérrel igazából semmit nem tudsz csinálni, megpróbálhatod visszanyomni, de nem fogsz sikerrel járni, és talán nem is érdemes ezzel kísérlezetni. Amíg fájdalmat nem érzel, addig nem szabad piszkálni, de ha fáj, akkor használj rá Sperti kenőcsöt és kúpot kúraszerűen, ez terhesség alatt teljesen megengedett. Detralex kapszula is segíthet, de csak harmadik trimesztertől ajánlott. - Személy szerint sokkot kaptam az aranyeremtől, mert nem túl esztétikus, de proktológus orvos megnyugtatott, hogy ez sajnos sokaknál így van, nem egy ördögtől való dolog. Terhesség és szülés után magától vissza kell húzódjon, ha mégsem, akkor egy sebész megoldja. 
  • csípő-és hátfájdalom: nem tudom elhinni, hogy létezik olyan nő, aki ezt ne élné át terhesség alatt. Imádok terhes lenni, imádom a babámat, de ez a fájdalom gyilkos... Nálam éjszaka jelentkezik, hiszen oldalt "illik" aludni, ami miatt nyomom a csípőmet, így óránként fájdalomra ébredek már a terhesség elejétől fogva. Viszont amióta el kezdett nőni a pocakom látványosan, a megváltozott tartás miatt a gerincem is fáj egész éjszaka. - Napokig kerestem, hogy mik lehetnek erre a megoldások (hiszen kell legyen!!!), és mindenképp ajánlom alváshoz a kismama pihenőpárnát, nekem nagyon bevált, valamint tornázz otthon naponta pár percet. Tornához a következőt javaslom: KISMAMA TORNA VIDEÓ
terhesség második trimeszter várandósság hányinger aranyér csípőfájdalom hátfájás kismama torna alvási pozíciók pihenőpárna pocakmatrac mellfeszülés pocak
Kismama pihenőpárna
Forrás: http://bharatmoms.com/
  • alvási pozíciók: amennyiben fanatikus hasonalvó voltál, akkor bizony leszel bajban. Amíg nem kezd el nőni a pocakod, addig alhatsz bárhogy, de utána már szigorúan csak az oldalt fekvés ajánlott. Ha ehhez nem vagy hozzászokva, sajnos az a fenti fájdalmakhoz vezet. - Így jártam én is, ki kell bírni, habár már vannak hasonlóan vicces megoldások hason alváshoz: :D
terhesség második trimeszter várandósság hányinger aranyér csípőfájdalom hátfájás kismama torna alvási pozíciók pihenőpárna pocakmatrac mellfeszülés pocak
Pocakmatrac by Holo Lilo Ltd

Következő posztomban tovább részletezem a második trimeszter szépségeit :) Folyt. köv.

0 Tovább

A meddőség nem létezik

blogavatar

Utam az anyaságig. A történetem, hogy legalább TE ne aggódj annyit, amennyit én :)

Utolsó kommentek