#12 - Második trimeszter szépségei

terhesség második trimeszter étvágy hízás libidó babamozgás baba neme büszkeség torna jóga szülésfelkészítő

Előző posztomban leírtam, milyen negatívumokkal szembesülhetsz a második trimeszterben, de hogy ne lombozódj le nagyon, elárulom, sok a pozitívum is :)

Mik ezek? 

  • visszatér az étvágy: sőt, hatványozódik. Ha szerencsés vagy, és elmúlik a hányinger, akkor bizony mostmár mindent ehetsz. Vannak dolgok, amiket a szakirodalom ilyenkor nem ajánl, pl. a csípős vagy fűszerezett ételek, de őszintén megmondom, én mindig azt ettem, amit megkívántam. Azt az elvet követtem, hogy valószínűleg a baba is arra vágyik, így rosszat nem teszek vele. Érdekes, hogy sok olyan dolgot is megettem vagy megittam, amit korábban nem szerettem, és fordítva: korábbi kedvenc ételemet egész terhesség alatt nem tudtam lenyelni. Ehhez kapcsolódik, hogy ha rendeződik az étkezésed, akkor nem feltétlen van szükséged a továbbiakban a terhesvitaminokra. A szervezetednek ilyenkor egyedül D vitamin és magnézium kell, elegendő ezeket szedni. 
  • hízás: én ezt akkoris pozitívumnak sorolom, mert az első trimeszterben a legtöbb kismama sokat fogy, ami nem jó. Egy kismama úgy gyönyörű, ha a pocakjával együtt kicsit gömbölyűbb lesz, nyilván a realitás talaján maradva :)
  • libidó növekedése: a második trimeszterben a legtöbb kismama szexuálisan aktívabb lesz. Még nincs nagy pocak, így nem zavaró, és a kellemetlen tünetek sem annyira jelentkeznek már, mint pl. a hányinger vagy fáradtság. Amennyiben nem vagy veszélyeztetett terhes, természetesen a szex megengedett, de csak annyi, amennyi jól esik. 
  • kisfiú vagy kislány?: ha elmész egy 4d ultrahangra a 16. hét környékén, és nem túl szégyenlős a babócád, akkor bizony ez már ekkor kiderülhet, így elkezdhettek gondolkozni a neveken, amivel még hetekig úgyse fogtok dűlőre jutni...:) Egy kis segítség: ENGEDÉLYEZETT UTÓNEVEK

    terhesség második trimeszter étvágy hízás libidó babamozgás baba neme büszkeség torna jóga szülésfelkészítő

  • torna: a tornát sok kismamának nem ajánlják az első trimeszterben, mert veszélyes lehet, de a 12. héttől már nyugodtan alkalmazható. Nyilván nem a kőkemény aerobic edzéssel kell folytatni a mozgást, mint terhesség előtt, hanem a sokkal lágyabb kismama tornával vagy jógával. Fontos azonban, hogy ha torna közben nem érzed komfortosan magad, hányingered van, esetleg szédülsz, akkor azonnal hagyd abba. 

terhesség második trimeszter étvágy hízás libidó babamozgás baba neme büszkeség torna jóga szülésfelkészítő

  • a baba első mozgásai: talán az egész terhességben ez a legcsodálatosabb dolog. Amennyiben első babádat várod, akkor kb. a 18-22. hét között fogod őt először érezni, amennyiben már nem az első, akkor akár a 14. héttől már érezhető. Ennek oka, hogy a tapasztaltabb kismamák már tudják, mire kell figyelni, míg Te lehet, hogy csak bélmozgásnak tulajdonítod ezt. Az első mozgás talán úgy írható le, mint egy belső simogatás, vagy egy buborék kipukkanása a pocakodban. Ez már ő, de hidd el, tudni fogod :) 
  • büszkeség: ez az érzés talán a legfontosabb és legmeghatározóbb ilyenkor. Mivel már kezd látszani a pocakod, így tényleg világgá kürtölheted, hogy Te bizony Anya leszel! (ha még nem tetted meg) Az emberek 90%-a ilyenkor nagyon cuki Veled, a széltől is óvni fognak, így a környezeted szeretetét hatványozottan érzed majd. 

A kórházak szinte minden városban szerveznek szülésfelkészítő tanfolyamokat, melyek teljesen ingyenesek, így érdemes ezeken részt venni. Amennyiben még nem voltál, kérdezd meg a védőnődet, mikor van a legközelebbi tanfolyam, hogy elmehess. Hidd el, nagyon hasznos, hiszen más kismamákat is megismerhetsz, valamint a védőnők részletesen beszélnek az újszülött gondozásáról, a szoptatásról, a megfelelő táplálkozásról, a csecsemő újraélesztésről, a koraszülésről, valamint lehetőséged van megtekinteni az adott kórház szülőszobáját is. 

De még mindig nincs vége a második trimeszternek, hiszen vizsgálatok is várnak rád a 12-28. hét között bőven. Folyt. köv. 

0 Tovább

#11 - Mikkel találkozhatsz a második trimeszterben? 

terhesség második trimeszter várandósság hányinger aranyér csípőfájdalom hátfájás kismama torna alvási pozíciók pihenőpárna pocakmatrac mellfeszülés pocak

A 13. héttől kezdődően belépsz a második trimeszterbe. A szakirodalom szerint ekkor minden kismama kivirul, és a terhesség semmilyen negatív velejárójával nem találkozik...azért óvatosan ezzel a kijelentéssel, én ezt simán megcáfolom. 

Ha Te is hasonlóan paramami vagy, mint én, akkor bizony itt is találsz aggódnivalót, de én azért vagyok most, hogy megnyugtassalak :) Lássuk milyen negatív dolgokkal találkozhatsz: 

  • hányinger továbbra is: ez bizony mindenkinél más. Van, akinél nem múlik el az első trimeszter után, akár az egész 9 hónapodat végigkísérheti. Ez se nem rossz, se nem jó, egyszerűen el kell fogadni. - Nekem személy szerint a 14. héten véglegesen eltűnt. 
  • alhasi feszülés, puffadás: ez bizony bármikor jelentkezhet, kicsit olyan érzés, mintha a hasad szét akarna pukkanni, és olykor görcsök is kísérik. Ha ezt érzed, feküdj hanyatt és rakd fel a lábaidat, egy idő után mérséklődik, valamint ha eddig nem kezdtél el magnéziumot szedni napi rendszerességgel, akkor itt az ideje. - Én a 17. hét környékén éreztem legelőször, és heteken át tartott.
  • nyilallások: ezt szintén bármikor érezheted. Amennyiben csak pár másodpercig tart, és nem állandó, akkor nincs mitől megijedni. Tágul a méhed és nyúlnak a szalagok, amely bizony ilyen érzéssel jár. Ugyanakkor ha sokáig tartó, késszúrás szerű érzésed van, ami sehogy nem múlik, érdemes felhívni az orvost vagy a védőnőt. - Nagyon sokszor előfordultak nálam pár perces nyilallások, semmi problémát nem okoztak a pillanatnyi kellemetlenségen kívül.
  • pocak gyors növekedése: ez alkati kérdés, és függ attól is, hogy hol tapadt meg a méhlepény, és hogy mennyit sportoltál terhesség előtt. Ha nem túl erős a hasizmod, akkor bizony már hamar kerekedsz, és ez sajnos a bőr szétrepedésével is járhat. Ezt megelőzheted, ha minden reggel és este zsíros testápolóval vagy babaolajjal bekened a pocakodat és a melleidet, mert különben striák alakulhatnak ki, amik utólag már nem lesznek eltüntethetőek.  - Nekem nagyon hamar, nagyon nagy pocakom lett, de a kenegetésnek köszönhetően nem repedt a bőröm. Még.
  • mellfájdalom: ez is egyedi, van akinek elmúlik a 12. héten, van akinek akkor erősödik fel. A mell bármikor elkezdhet nőni, akár egy kosárméretet is gyarapodhat hirtelen, ami nyilvánvalóan feszülő érzéssel társul, valamint a mellbimbók is elkezdhetek sötétedni. - Az én melleim a második trimeszterben kezdtek el igazán fájni, ekkor már érdemes sportmelltartóra váltani, mert sokkal kényelmesebb.
  • aranyér: na igen :) Ha aranyérre hajlamos vagy, akkor el kell szomorítsalak, mert a terhesség alatt hatványozottan ki fog jönni...úgy ahogy mondom: kijön...Ennek oka, hogy az ereket nyomhatja a baba, ahogy egyre nő benned. Sajnos az aranyérrel igazából semmit nem tudsz csinálni, megpróbálhatod visszanyomni, de nem fogsz sikerrel járni, és talán nem is érdemes ezzel kísérlezetni. Amíg fájdalmat nem érzel, addig nem szabad piszkálni, de ha fáj, akkor használj rá Sperti kenőcsöt és kúpot kúraszerűen, ez terhesség alatt teljesen megengedett. Detralex kapszula is segíthet, de csak harmadik trimesztertől ajánlott. - Személy szerint sokkot kaptam az aranyeremtől, mert nem túl esztétikus, de proktológus orvos megnyugtatott, hogy ez sajnos sokaknál így van, nem egy ördögtől való dolog. Terhesség és szülés után magától vissza kell húzódjon, ha mégsem, akkor egy sebész megoldja. 
  • csípő-és hátfájdalom: nem tudom elhinni, hogy létezik olyan nő, aki ezt ne élné át terhesség alatt. Imádok terhes lenni, imádom a babámat, de ez a fájdalom gyilkos... Nálam éjszaka jelentkezik, hiszen oldalt "illik" aludni, ami miatt nyomom a csípőmet, így óránként fájdalomra ébredek már a terhesség elejétől fogva. Viszont amióta el kezdett nőni a pocakom látványosan, a megváltozott tartás miatt a gerincem is fáj egész éjszaka. - Napokig kerestem, hogy mik lehetnek erre a megoldások (hiszen kell legyen!!!), és mindenképp ajánlom alváshoz a kismama pihenőpárnát, nekem nagyon bevált, valamint tornázz otthon naponta pár percet. Tornához a következőt javaslom: KISMAMA TORNA VIDEÓ
terhesség második trimeszter várandósság hányinger aranyér csípőfájdalom hátfájás kismama torna alvási pozíciók pihenőpárna pocakmatrac mellfeszülés pocak
Kismama pihenőpárna
Forrás: http://bharatmoms.com/
  • alvási pozíciók: amennyiben fanatikus hasonalvó voltál, akkor bizony leszel bajban. Amíg nem kezd el nőni a pocakod, addig alhatsz bárhogy, de utána már szigorúan csak az oldalt fekvés ajánlott. Ha ehhez nem vagy hozzászokva, sajnos az a fenti fájdalmakhoz vezet. - Így jártam én is, ki kell bírni, habár már vannak hasonlóan vicces megoldások hason alváshoz: :D
terhesség második trimeszter várandósság hányinger aranyér csípőfájdalom hátfájás kismama torna alvási pozíciók pihenőpárna pocakmatrac mellfeszülés pocak
Pocakmatrac by Holo Lilo Ltd

Következő posztomban tovább részletezem a második trimeszter szépségeit :) Folyt. köv.

0 Tovább

A meddőség nem létezik

blogavatar

Utam az anyaságig. A történetem, hogy legalább TE ne aggódj annyit, amennyit én :)

Utolsó kommentek